vineri, 20 iulie 2012

Cutie pentru suportul de inele- diy

Ieri am pus un mic tutorial cu ideea mea de suport de inele si m-am gandit ca ar fi frumos sa fac o cutiuta din carton astfel incat sa nu se vada urat doar buretele.

Avem nevoie de:
-o coala carton A4
-foarfece
-compostor
o ata colorata, panglica saten sau orice altceva ce va place.

(suplimentar: adeziv pentru tehnica servetelului, servetel cu model sau chiar folie adeziva(se mai gaseste din cand in cand in lidl la super pret(aprox 2 m la 7 lei) urmariti pe site-ul lor cand aduc la oferta)



Eu am ales sa il decorez cu tehnica servetelului pentru ca imi era mai la indemana si am folosit un servetel cu model de petale roz, cred;)) sa se asorteze cu buretele roz, iar panglica e albastra pentru ca cea mov pe care o mai aveam acasa e prea scurta.

 Sa incepem.

Mai intai centram buretele pe coala de carton cu ajutorul unei rigle astfel incat sa nu fie diferente in stanga sau dreapta, fata spate si facem semne usoare cu creionul pentru a stii unde sa taiem ulterior.
Taiem apoi cu foarfeca colturile asa cum se vede in imagine. 









Indoim apoi laturile cutiei  ca mai jos  si trebuie sa observam ca se potrivesc. doua dintr elaturi vor fi mai inalte si taiem surplusul dupa ce mai efectuam o masurare de siguranta pentru nu a taia aiurea si sa arate urat la final.


Cu ajutorul capsatorului facem gauri pe fiecare parte a unei  laturi astfel incat s aputem sa legam laturile intre ele.
Ca toate gaurile d epe fiecare latura sa coincida cu gaurile de pe latura cu care se leaga  trebuie s ane luam un sistem de masurare astfel incat sa nu facem greseli, deoarece noi nu vedem exact unde se va face gaura cand folosim compostorul. Eu am ales ca punct de reper marginea compostorului. Introduc cartonul in locul pentru compostat pana la capat, apoi ma uit ca marginea compostorului sa vina mai intai exact unde se indoaie cartonul si asa fac prima gaura. Se vede in poza de dedesupt cum a iesit prima gaura. Apoi mut compostorul mai sus astfel incat sa vad prima gaura facuta si marginea lui sa fie exact langa gaura anterioara. Si fac tot asa pana nu mai am loc de gauri. eu am avut loc de 4 gauri.

Asa trebuie sa arate cartonul dupa ce am facut toate gaurile. Si acum putem sa legam laturile intre ele cu ajutorul panglicii.

Daca doriti sa imbracati cartonul cu tehnica servetelului urmariti mai jos pasii, inainte de a lega marginile. Daca gasiti un carton foarte frumos colorat nu e nevoie sa va bateti capul cu  imbracatul in altceva, doar ca al meu a fost gri.:(
Se ia u servetel frumos colorat si se impart dele 3 straturi , sa ramana partea colorata nelipita de alt strat alb pentru ca nu se va mai lipi bine.

Eu am fost nevoita sa folosesc si o parte alba deoarece nu s-ar fi vazut prea bine modelul peste cartonul gri.
In imagini am sarit peste niste etape dar seamana cu ce vedeti mai jos.
Se aplica pe carton adeziv pentru tehnica servetelului (costa cam 10 lei si se gaseste la magazinele de specialitate (pictura, hobby etc)) ca un lipici si se intinde cu ajutorul unei pensule, repede pentru ca se usuca. Apoi eu am aplicat deasupra partea alba a servetelului(doar un strat) si deasupra am aplicat din nou adeziv pe care l-am intins cu atentie cu pensula pentru a nu se rupe servetelul(atentie! se comporta ca nu servetel ud). Serevetelul trebuie aplicat cu atentie, fara cute si intins bine.
Dupa ce s-a aplicat si stratul de deasupra de adeziv se aplica peste servetelul cu model prin aceiasi tehnica, iar deasupra se aplica iar adeziv pentru a il fixa bine.

Aici se vede unde e adezivul si cum arata in zona in care am intins cu pensula.
 Se lasa la uscat. Apoi am taiat surplusul si am netezit marginile nelipite tot cu adeziv pentru tehnica servetelului ca s anu se dezlipeasca .
Asa arata dupa ce am rezolvat problema surplusului de servetel si dupa ce s-a uscat bine.
Acum arata si se comporta ca si cum ar fi lacuit, ceea ce inseamna ca e rezistent la apa, dar nu exagerat si nu uitati ca dedesupt, pe partea cealalta e carton.
 Am gaurit servetelul in dreptul gaurilor precedent facute(gaurile pot fi facute si acum) cu ajutorul unui betisor si am legat laturile intr eele cu panglica. eu am ales sa nu fac fundita pe exterior si am facut 2 x-uri si panglica e legata pe interior.
 Aici au fost facute primele gauri si tocmai din cauza ca nu mi-am luat un sistem de masurare mi-au iesit 3 gauri;)).

Asa arata acum suportul meu pentru inele. Poate in viitor ii voi face si un capac, desi prefer fara ca acum vad si eu ce am.







Ce parere aveti?:D a iesit bine?:-s

2 comentarii:

  1. Este adorabila cutia..felicitari scumpa:*

    RăspundețiȘtergere
  2. Am reusit si eu, in sfarsit :)) http://neverspoiledenough.blogspot.ro/2013/05/diy-cutie-pentru-depozitarea-inelelor.html Multumesc din nou pentru inspiratie! :*

    RăspundețiȘtergere