marți, 2 octombrie 2012

Termenul de valabilitate al produselor de machiaj



Buna fetelor!
 Nu stiu de ce, dar de cateva zile ma tot bate gandul sa ma apuc de ordine in cosmeticele mele, in special in randul produselor de machiaj pentru ca am ajuns sa am multe si sa nu reusesc sa le mai termin. Dar problema este ca imi e greu sa ma despart de ele. Am mai avut astfel de incercari dar de fiecare data fara prea mari modificari. In schimb, de aceasta data vreau sa arunc tot ce imi poate dauna, adica produsele care sunt desfacute de mult timp si au sarit de perioada recomandata.
Astazi voi trece in revista impreuna cu voi care este adevaratul termen de valabilitate al produselor in functie de categoria din care fac parte.
In primul rand pe ambalajul produsului este trecuta o data de expirare, valabila in cazul in care produsul nu este folosit, dar dupa ce deschidem ambalajul, acea data se schimba. Astfel ca mai apare pe ambalaj un simbol ca cel de mai jos, care arata cate luni dupa deschidere este acel produs valabil.
Eu voi vorbi despre cel de-al doilea termen de expirare, de care noi nu tinem niciodata cont.

  Fondul de ten pe baza de apa: trebuie aruncat dupa 12 luni de la deschidere.
        Daca nu este intr-un recipient cu pompita sau tub, ci intr-un borcanel, va recomand sa nu folositi degetul. Eu am vazut ca de obicei acestea au si o spatula, folositi-o!!
Fondul de ten pe baza de ulei: rezista pana la 18 luni.
Atentie si la textura lui, daca nu mai are o textura omogena, trebuie neaparat aruncat!!

Pudra/ blushul sub forma de pudra:  Rezista cel mai bine in trusa noastra. Il poti folosi pana la 2-3 ani daca sta departe de umezeala. Foloseste doar pensula si aceasta curata de fiecare data si il poti folosi timp indelungat! Daca isi schimba mirosul sau sau textura, trebuie aruncate!!

Corectorul 12 luni. Nu mai mult!! Pentru ca zona din jurul ochilor e foarte sensibila! Ai mare grija la cat de des intra in contact cu pielea daca este creion, sau cu pensula murdara, sau degetul, daca este la cutiuta.

Fardul de pleoape pe baza de pudra: 2 ani, cu conditia sa nu intre in contact cu apa, daca in schimb a fost udat...poti sa il arunci.

Creioanele de ochi si de buze: maxim 1 an. De preferat este sa le ascuti des pentru a nu se pastra bacteriile.

Rimelul: daca il folosesti des...3 luni, daca il folosesti rar, maxim 5-6 luni. Daca miroase altfel sau a rinced, sau se usuca..arunca-l!!

Rujul: nu prea se stica..dar tine-l maxim 2 ani, si de preferat la frigider.

Luciul de buze: neaparat pastrat in frigider si aruncat dupa 1 an. Mare grija la consistenta lui si la miros!!


Cam astea sunt cele mai importante lucruri  despre termenul de expirare adevarat la produselor de makeup. Va sugerez si voua sa faceti ordine in dulapiorul de machiaj.

Voi cat de multe ati aruncat dupa ce ati aflat aceste lucruri?:D

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu