marți, 8 ianuarie 2013

DIY: Paleta pentru farduri (partea a 2-a)

V-am intrebat pe Facebook ce vreti sa postez astazi pe blog si cine mi-a raspuns a vrut diy. Asa ca astazi revin cu o alta varianta de paleta pentru fardurile scoase din carcasa lor sau cele fara carcasa cum sunt cele de la Beauties Factory castigate de Mary Anton.
   Acest model poate fi mai apropiat de ideea de z-palette.
Nici de data aceasta nu am folosit folie magnetica pentru ca nu am fost sa caut si cunt multumita de varianta folosita momentan, mai exact cea cu banda dublu adeziva.



Avem nevoie de: o agenda cu coperta rigida, sau o carte la care  nu mai tinem...desi cu continutul tot ramanem. Important este ca paginile sa fie prinse separat de coperta si sa fie lipite doar lateralele de coperta, adica paginile sa nu fie prinse direct de cotor. Folie adezivacu model, foarfeca, lipici si scartaitoare cu o densitate ridicata sau altceva ce o poate inlocui.


Eu am ales o agenda care se si inchide cu un elastic si asta a fost si o idee buna ca sa pot inchide cumva paleta. A mea avea deja coperta neagra. Daca e scrisa coperta nu e problema, o puteti imbraca cu folie adeziva cu model. Eu am folosit folie doar pe interior.


Am taiat cu un cutter foaia cu care erau lipite foile de coperta, foarte aproape de cotor, si pe fata si pe spate si am eliminat foile, intregi.

Am ramas acum doar cu coperta.



Am lipit in 3 puncte bucati de folie adeziva pe care le mai aveam prin casa de cand mi-am imbracat masa cu asa ceva. Am ales tot folie adeziva ca e mai rigida  decat scotch-ul. Dar poate fi folosit so scotch maro sau gri, pentru ca sunt si acelea mai groase. Am facut asta pentru a intari cotorul ce este mai subtire decat copertile si sa nu ma trezesc ca se rupe.



Dupa aceea am acoperit tot interiorul copertilor cu folie adeziva pe care am taiat-o in prealabil dupa ce am masurat partea alba din interior si am taiat inclusiv colturile rotunde ca sa arate bine.
Am lipit-o cu mare atentie. Am dezlipit folia de protectie doar putin si pe masura ce o fizam pe coperta mai trageam de protectie, din aproape in aproape pentru ca se lipeste foarte repede si riscam sa raman cu bule de aer sau sa se lipeasca stramb si sa se vada aiurea.


Am masurat grosimea cotorului  si am ales sa folosesc burete din plastic...nu stiu cum sa ii spun altfel, ca cel in care sunt fixate monitoarele in cutii. Nu e scartaitoare, dar voua va sugerez sa folositi scartaitoare daca aveti, si cu cat densitatea este mai mare cu atat mai bine. Adica bilutele sa nu fie mari. Am taiat betisoare groase cat cotorul, ca sa fie fixe intre coperti.


Le-am lipit pe margini astefl incat sa fie protectie pentru farduri sa nu cada.


Daca vreti sa folositi folie magnetica o puteti lipi in interiorul acestora fara probleme. De obicei se gasesc cu o parte adeziva special pentru proiecte diy.

Eu am ales sa las marginile asa cum sunt avand deja interiorul cu alb se potriveau. Dar adac voi imbracati coperta, alegeti sa faceti ast ala final si sa imbracati si marginile dupa ce le-ati fixat. Sigur va arata mult mai bine.

Am acoperit scrisul de pe coperta cu o inimioara pana imi vien o idee mai draguta.

Am mai facut depotting la cateva farduri si am ocupat si paleta asta :-D

Astept pareri si sa vad si eu cum ati facut voi :D, sunt foarte curioasa:D


Hugs & kisses,

6 comentarii: