miercuri, 1 august 2012

Ceaiul de salvie



In sfarsit am reusit sa pregatesc o a doua postare despre un anumit ceai, asa ca astazi va spun beneficiile ceaiului de salvie.

Eu am consumat(si consum inca) ceaiul de la Fares.O cutie contine 20 plicuri a cate 1 gram fiecare. Costa aporximativ 2 lei.
Beneficii ale consumului intern-acţiune tonicǎ asupra inimii şi centrilor nervoşi
               -regularizeazǎ transpiraţia
              -împotriva asteniei nervoase
              - in caz de slǎbiciune generalǎ
              -in caz de digestie lenta
              - contribuie la functionarea normala a tractului intestinal
              -in tratarea papitaţiilor, atacurilor de panicǎ, senzaţiilor de ameţealǎ fǎrǎ o cauzǎ organicǎ determinatǎ.    
             -are o acţiune de reglare a fluxului menstrual, descongestioneazǎ organele
             -acţiune beneficǎ şi în cazul tulburǎrilor provocate de menopauza
             -Este un coleretic,  adicǎ stimuleazǎ secreţia de bilǎ
             -are acţiune relaxantǎ şi antispasticǎ asupra muşchilor stomacului şi intestinelor.
             -Calmeazǎ crampele stomacale şi este gastroprotector în caz de arsuri gastrice.

Beneficii externe
-nfuzia de salvie este antiseptic, cicatrizant şi descongestionant. Se aplicǎ sub formǎ de comprese pe plǎgi, ulcere, contuzii şi inflamaţii.
 Aceeaşi infuzie este un remediu excelent pentru gingivite,  glosite,  periostite,  stomatite,  afte,  amigdalite şi dureri în gât (sub formǎ de gargarǎ, de 5-6 ori pe zi) 

Modul de preparare al ceaiului de salvie: adaugati un pliculet la fiecare 200ml de apa, lasati sa fiarba la foc, dupa care acoperiti vasul cu un capac 15-20 minute.


Contraindicatii: femei  insarcinate sau care alapteaza, bolnavilor de epilepsie.

3 comentarii:

  1. Noroc cu blogul tau.. si cu articolul pe care l-ai facut... chiar am nevoie de acest ceai.. :D mai ales daca e impotriva sistemului nervos :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur ca te-am informat:), si am uitat sa spun ca poate fi baut fara probleme neindulcit:D

      Ștergere
  2. Buna. n am stiu de ceaiu asta cat este de bun.si eu beau ceai dar asta mi-a scapat.multumesc.succes.o zi faina

    RăspundețiȘtergere