marți, 28 august 2012

Reteta in imagini: Paste penne cu branza si smantana (daca vreti si ciuperci)

Asa, acum m-a apucat febra postarilor cu retete detaliate si cu imagini, profitati de aceasta postare si de cea cu gogosile ca pana va mai exista o astfel de postare cred ca va trece ceva vreme, deoarece eu stau la camin si nu gatesc mare lucru la camin. Dar cred ca pot sa fac niste retete care nu necesita foc:D, poate doar micounde:D. O sa vad eu daca iese ceva. Pana una alta eu o sa profit de momentele cand ajung acasa si gatesc pentru a face cate o noua postare:).

Pentru astazi am pentru voi o reteta de paste cu multe feluri de branza, cu smantana si de ce nu cu ciuperci, dar nu cu orice fel de ciuperci, va recomand ciupercile proaspete champignon.



Timp estimat: 30 minute cu tot cu maruntit branza, amestecat etc
Numar portii: 4 portii
Complexitate redusa.
Bani cheltuiti: hai sa spunem 30 lei, (eu nu am cumparat tot dar cred ca pastele sunt cam 3 lei branza de 10 lei maxim daca alegeti branza cu mucegai unde 100g costa 6 lei in kaufland, la triunghi, smantana, o galetusa de 900g costa 9 lei, verdeata 1 leu, ciupercile 5 lei, 2 oua 1,5 lei, unt, 2-3 lei/50g)

Avem nevoie de:
o punga de paste penne, de obicei au 400g
branza de toate felurile, tot ce gasiti prin frigider, recomand de oaie si mai ales recomand branza cu mucegai, celor care o suporta, aproximativ 200g-300g
smantana grasa cam 600g
si daca vreti ciuperci proaspete champignon, pentru cine iubeste ciupercile, deci profitati de ele din abundenta, peste 500g
2 oua
50g unt, poate is mai putin daca este branza grasa
a, era sa uit, verdeata, multa verdeata, si in aceats asituatie doar daca va place, recoamnd patrunjel si poate marar

Hai sa trecem la treaba!
Punem la fiert pastele, 400g paste in 4 l de apa cu 4 linguri de sare, respectand timpul de fierbere de pe ambalaj, plus inca 2-3 minute deoarece sarea lungeste timpul de fierbere. Asta am aflat dupa ce am cutreierat internetul in lung si lat;).






Ne apucam si  pregatim sosul.
Amestecam intr-un vas oul batut, cu smantana si cu branza maruntita sau rasa daca se poate. Adaugam verdeata si amestecam iar;))






*Eu nu am pus toata branza si toata smantana cand am amestecat deoarece nu stiam de cat am nevoie, dar am completat in tigaie ca mi-am dat seama ca nu ajunge, la ingrediente am scris cantitatile finale.Si puteti pune piper sau alte condimente dupa gust in acest amestec. Sare nu va recomand ca oricum are branza destula.

Int-un vas in care sa incapa toate pastele punem untul si il dam la foc pentru a se topi.

 

Dupa ce s-a topit adaugam ciupercile maruntite si le lasam sa se inmoaie bine, amestecand incontinuu.
Apoi punem amestecul de mai sus peste ciuperci, pe foc, la foc mic, si amestecam pentru a ajuta sa se topeasca branza. Treaba asta nu trebuie sa dureze mai mult de 3 minute.

 *eu am pus ciupercile dupa ce s-a inmuiat branza deoarece ale mele sunt de la conserva, nu va recomand ca nu au niciun gust.




Daca pastele sunt gata se scurg bine si se adauga peste compozitia de pe foc. Se amesteca astfel incat pastele sa fie acoperite de compozitie si se mai amesteca din cand in cand.Si aici nu stam cu ele pe foc mai mult de 2-3 minute, astfel incat sa se prinda amestecul de paste si sa se ingroase putin.




Se serveste imediat, poate cu cascaval sau parmezan ras deasupra si cu verdeata proaspata.
Iar daca doriti ceva de baut, in functie de ce branza ati folosit ar merge un vin alb sec sau demisec.



Pofta buna!!


PS: eu am folosit doar telemea de oaie si inca niste branza mai dulce, habar nu am ce era, smantana de la mama ei, nu din comert, foarte grasa, doar patrunjel si din pacate am folosit ciuperci la conserva care nu s-au simtit deloc, data viitoare voi incerca cu ciupercile proaspete, pentru ca sunt f gustoase si dau o aroma deosebita.(sunt mare fan ciuperci proaspete champignon). Dar daca respectati reteta asa cum am scris-o indiferent de ce branza alegeti sau daca alegeti ciuperci proaspete va iesi asa cum trebuie:D


8 comentarii:

  1. Deah, pare gustoasa, dar fara ciupercute:D A zis mama ca o sa incerce si ea reteta..apoi revin cu un verdict:D Multumim pentru idee, multe fete raman in pana de idei cand vine vorba de gatit:p pupici:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dupa cum am spus ador ciupercile, dar abia astept sa imi spui cum vi s-a parut reteta:D:*

      Ștergere
  2. Arata tare bine,poate o incerc si eu:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur ca iti face cu ochiul si astept sa imi spui cum ti s-a parut dupa ce ai incercat-o
      :*

      Ștergere
  3. Mmmmmmm...arata foarte BUN!
    Am sa incerc si eu! ;)
    :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Am avut salvat link-ul spre postarea asta de mai mult timp, insa abia azi am reusit sa ma mobilizez si sa prepar reteta. Multumesc! Are un gust grozav!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce ma bucur:D, in primul rand pentru ca ai incercat reteta si in al doilea rand pentru ca iti place, mi-ai adus zambetul pe buze, multumesc mult:*

      Ștergere